tirsdag den 2. marts 2010

Grandprix 2 stævne i Ballerup

Grandprix 2 i Ballerup

Lige hjemvendt fra træningslejr i Frankrig, kastede Svømmeklubben Vest Brøndby sine bedste svømmere i vandet ved de Østdanske Mesterskaber på langbane i Ballerup.

De tre dage lange stævne bød på en række medaljer og fine placeringer til svømmerne fra Vest.

Bedst gik det for landsholdssvømmeren Thomas Olsen, der vandt sølv i både 400 fri og 800 fri samt bronze i 200m for juniorer. Derudover blev det til en 5. plads i 200m fri og en 5. plads i 800m fri for seniorer.

Klara Strand Olesen, der ligeledes er landsholdssvømmer, vandt en bronzemedalje i 50m rygsvømning for juniorer, men kunne bl.a. også tage hjem med en 6. plads o 50m ryg for seniorer, en 7. plads i 100m ryg og en 8. plads i 200m ryg for seniorer.

Julian Læbel blev sendt af sted i en 200m butterfly for både juniorer og seniorer. Her blev det til en henholdsvis 9. plads og en 15. plads. I 100m butterfly kunne Julian tage hjem med en 12. plads som senior og en 9. plads som junior.

Søren Holm var i vandet for at svømme rygsvømning. I 50m ryg tog Søren sig af en 5. plads som junior og en 12. plads som senior. I 200m ryg blev det til en 12. plads i juniorgruppen og en 13.

Rasmus Hansen, Tobias Melander, Pernille Mouritsen, Laura Smidt Hansen, Joakim Lassen og Sandra Laksø svømmede pæne resultater hjem til svømmeklubben.

I alt en stribe gode resultater for Svømmeklubben Vest Brøndby og en tilfreds cheftræner Ricky Jørgensen.
Der arbejdes på at få lavet et indslag på TV-kanalen fra stævnet.

Hilsen
Leon

mandag den 22. februar 2010

Søndag d. 21. februar, 2010

Søndag:
Dagen i dag kan bedst beskrives som værende sejrens dag! I dag skete det, der førhen kun har hændt i drømme. Ricky Jørgensen blev slået, tævet og ydmyget på langrend af selveste Andreas Snitkjær og Thomas Olsen. Andreas havde, siden turen i går, planlagt denne begivenhed, så dette var til stor glæde for os alle.
Dette var dagens vigtigste event. En anden vigtig detalje, der ikke må glemmes, er søndagscroissanterne, der viste sig for sin allerbedste og mest velsmagende side til dagens morgenmåltid.
Efter langrend stod den på frokost og hvile til dagens første svømmetræningspas, der allerede startede 14:45. I dag kunne afslutningen af træningslejren mærkes for første gang i form af et til dels kortere, men også lettere program end ellers. Træningen bestod af følgende:
4(400 + 300 + 200 + 100) De to sidste runder var hunredemetrene i T4 tempo (hårdt)
3 * 100 løs
Forholdsvis friske efter et let program ventede vi et par timer på en omgang aftensmad, der skulle vise sig at være en af turens værste. Små kolde, klamme og lilla pølser var på menuen. Salaten, som man selv kan mikse ved et salatbord, var til gengæld steget i karakter. I dag var der både bacon og små firkantede brød med en himmelsk smag. (Originalt navn er glemt).
Resten af aftenen hyggede vi os med film og diverse computerspil - som altid.

Godnat
Tobias og Joakim

lørdag den 20. februar 2010

Lørdag d. 20.2.2010

Vi sov til kl. 8.00 og spiste morgenmad. Der er stadigt ingen havregryn – der var faktisk kun kornfalkes i dag.
Ricky var efterhånden så træt efter de mange ture på langrend, at han i dag måtte opgive og bede sin kone, Wieke om at løbe med os. Vi skulle ud på en lidt længere tur på 11 km.
Wieke tog god vare på os alle, og vi begyndte en lidt roligere tur end førhen med Ricky ved roret.
Thomas kunne dog ikke tage den helt med ro, selvom han havde lovet pigerne at følges med dem. Han fik et godt hul før end, at Andreas og Søren besluttede, at de nok hellere måtte begynde at forfølge ham. Søren og Andreas kørte hurtigt på nedkørslen inden den sidste stigning.
Søren var dog ikke en sportsmand, da han tænkte mere på sin egen sejr end gruppens sejr. Søren valgte at styrte den ellers hurtigere kørende Andreas, så Thomas alligevel kom først på toppen ;)
På toppen nød vi en kold cola. Dem der gik sukkerkolde på vej hjem drak vand ;)
Andreas fik en revanche mod Thomas på den flade top. Det var en 500 m kamp side om side, hvor Thomas startede spurten. Dette slap han dog ikke godt fra, da Andreas let! kørte uden om og tog sejren :D Søren gjorde det da også meget fint i spurten kun et par meter bagude. Han tog det også stille og roligt. Han havde nok ikke hørt, at det var en konkurrence, for hvis der er noget, der kan få Søren til at yde 200 % er det ordene: ”der bliver taget tid” eller ”hvem kommer først”.
Vi kom hjem til kartofler, champignoner og måske forlorenhare. Vi skulle træne allerede kl. 15, så de fleste spiste hurtigt og sørgede for at få sovet en times tid.
Aldrig har vi før svømmet så hurtigt et 8 km pas. Ricky var meget frisk efter at have krydret røv hele formiddagen. Ricky introducerede med et smil et program på 8 km til et meget engageret svømmehold. Inden vi hoppede i vandet afslørede Ricky dog, at han havde taget gas på os… haha. Hele det engagerede svømmehold var meget skuffede over kun at skulle svømme 4,7 km. Det nye program bestod af noget pace til 100 og 200 meter.
Til aftensmad blev vi glædeligt overraskede over en menu bestående af pasta med kødsovs - man kunne også vælge fiskesovs.

Dagens kommentar til Rickys 8 km pas: ”Det der program… er jo bare for at du kan se hvem af os, der begynder at græde først!”

Skrevet af Søren og Snitkjær

fredag den 19. februar 2010

Fredag d. 19. februar 2010
Vi startede dagen med morgenmad ved 8-tiden. Efter morgenmaden lavede vi hård dryland inden vi svømmede et langt program og et hårdt program. Det hårde program var på 5,8 km, og bestod af 15x100 med kort pause. Thomas og Laura svømmede 7 km, hvilket bestod af en 3 km-test. Derefter var vi alle meget trætte og Ricky fik medlidenhed med os, så vi ikke skulle stå på langrend senere på dagen.
Til frokost fik vi noget af en overraskelse. Vi anede virkelig ikke hvad vi puttede i vores mund. Gættene undervejs var mange: fårenosser, indbagt mus, uglegylp o. lign. Joakim og Søren spurgte kokken og fik svaret: noget kød og noget fisk. Vi kom frem til at det nok var noget kødfars indbagt i blæksprutte – puha, en omgang!
Efter frokost stod den på hygge og middagslure inden vi igen skulle træne. Træningen bestod af restitution og sprint, men var kun på 3 km.
Til aftensmad fik vi noget der lignede meget frokostmåltidet, men det gled lidt lettere ned bort set fra de brune kaninlorte-lignende linser. Efter aftensmaden stod dagens sidste timer på hygge og film, som de plejer.

En stor hilsen fra hønsene!

torsdag den 18. februar 2010

Torsdag d. 18. februar 2010

Torsdag d. 18 .februar 2010
I dag valgte Ricky at vi skulle have en hviledag. Derfor var der ingen svømmetræning, men en dejlig tur på langrend. Vejret var perfekt og bussen var klar til at køre igen, så vi besluttede at tage til Andorra, (http://da.wikipedia.org/wiki/Andorra) hvor vi tøffede rundt i en masse butikker. Folk kiggede på parfumer, tøj osv. Andorra er nemlig et toldfrit land, så det er muligt at gøre gode køb. Desuden fandt vi ud af at folk, der ikke kommer til tiden, må løbe efter bilen for at komme ombord, tak for god underholdning, Ricky, Søren og Andreas. De unge i Andorra har åbenbart også trang til at kaste med sne på fremmede, så sneboldskamp blev også praktiseret.
Da vi efter et par timer var hjemme og spise aftensmad, fik vi os en grum overraskelse, da vi så hvad desserten stod på, oste yoghurt, AD! Rating til yoghurt -1. Dog var der en person, som synes godt om denne lugtende dessert. Nemlig Søren Holm. Han valgte trods alt ikke at indtage yoghurten på normal vis, men derimod at smøre den på sit brød som erstatning for dansk smør, nam nam.
Nu lukker og slukker vi efter en dejlig lang dag - uden snestorm, hahaha :D.

Joakim og Tobias

Onsdag d. 17 februar

i dag skulle vi i alt træne 10 km første pas vi svømmede var 6,0 km og sidste var derfor kun 2.7 km. Det sidste pas var der indlagt en test. Den handlede om at man skulle sætte sig et mål og fortælle det til Ricky. Efter en opvarmningsserie, teknik serie og en forberedende serie skulle vi så teste om vi kunne fuldføre det mål vi nu havde sat os for. Vi skulle visualisere som om vi var til stævne. Vi skulle på det grundlag vise at vi kan præstere lige meget hvor og hvornår. Det handler om tankerne man har i hovedet. Er de positive, negative, bliver man forstyrret, kan man forblive fokuseret under pres? Osv. kort dag :)

Thomas og Julian

onsdag den 17. februar 2010

Tirsdag d. 16.2.2010

Vi sov til kl. 8.00 og spiste morgenmad. Der er stadigt ingen havregryn. Der var stille til morgenmaden, da folket var trætte og tænkte på dagens træning.
Vi svømmede 5,1 km (Laura + Thomas 5,7 km). Vi svømmede jævnt tempo med lidt fart, hvor serien var 3x(300 75% + 200 80% + 100 85-90%). Laura og Thomas svømmede serien i fire sæt uden pauser.
Direkte efter svømning spiste vi frokost, hvor vi skulle spise lidt hurtigt da vi skulle ud og stå på langrend. Vi løb stille og roligt på langrend i 1 time.
Vi nåede en lille lur på en time inden vi igen stod på kanten parate til aftensvømning. Vi skulle have fart på, hvilket vi også formåede i den hårde serie: 3x(25+50+25 90% + 50 løs).
Til aftensmad hang vi lidt med hovederne, selvom maden var ganske udmærket. Vi fik kartofler med kød? og sovs. Drengene kunne ikke dy sig for en ekstra portion.
Elevatoren gik i stykker, da vi skulle til at sove… dårlige drømme om turen ned til morgenmad næste dag – vi bor på 7 etage.